2011. augusztus 22.

Hajónapló 1: Mykonos

Kedves Olvasó, ha kedved tartja, kérlek gyere velem - ugyan ezúttal csak virtuálisan - egy csodálatos hajótúrára az Égei-tengeren. Néhány napon keresztül egy hatalmas tengerjáró hajóval utazunk egyik szigetről a másikra. :-)

A hajó úgy működik, mint egy úszó szálloda. Tulajdonképpen az is, a hét emeleten megtalálható minden, ami szükséges egy ilyen különleges, aktív vakáció lebonyolításához. Van recepció, éttermek, konditerem, szépségszalon, ajándékbolt, kaszinó, bárok (ahol esténként táncolni is lehet), társalgók, napozóteraszok, még medence is (amit, mint tapasztaljuk, a hullámzás miatt célszerű csak akkor használni, amikor a hajó horgonyoz). A felső, szabadtéri étterem svédasztalos rendszerben működik és folyamatosan nyitva tart, míg az alsó szinten kialakított elegáns helyiség kötöttebb nyitvatartásával inkább ünnepélyesebb étkezések helyszínéül szolgál. A kabinok, amiben mi lakunk, ugyan nem túl tágasak, de olyan kényelmesen vannak felszerelve, mint a jobb hotelszobák.

A hajó halad, és időnként kikötünk egy-egy varázslatos helyen.

Minden reggel megkapjuk a szobánkba a hajó saját szerkesztésű, angol nyelvű újságját, amelyben hasznos tudnivalókat találunk a tengeri utazásról, illetve ismertetőt az aznapi célállomásról - mikor kötünk ki, mit érdemes megnézni, mikorra kell a hajóhoz visszaérni stb. Így a kikötés után azon nyomban el is tudunk indulni felfedező túránkra.

A kötelező biztonsági eligazítás után tehát kifutunk Pireusz kikötőjéből, és célba vesszük első állomásunkat, Mykonos-t. Éppen kora este érkezünk meg, így a lenyugvó nap narancsos fénybe vonja a fehér házfalakat.

A nagy hajó a merülési mélysége miatt nem tud közvetlenül a partnál kirakni minket, így csak beljebb a tengeren tud lehorgonyozni, onnan majd kisebb hajók visznek ki minket a partra. A viharosan hullámzó tengeren ez nem egy egyszerű feladat, fél órát is igénybe vesz egy forduló, de végül sikerül biztonságban kijutni, majd később vissza is.

A parton buszra szállunk, hogy gyorsan beérjünk a város központjába. Teszünk egy nagy sétát a tipikus görög házak között, a szűk kis utcácskákban. Ha elfáradunk, beülünk valaholva egy frissítő italra. A kis kézműves boltok valamelyikében biztosan találunk egy apró szuvenírt, ajándékul az otthoniaknak.

Persze nem felejtjük el megcsodálni a híres szélmalmokat sem.

Sajnos elszaladt az idő, vissza kell térnünk a hajóra. Még egy utolsó pillantást vethetünk a horizonton éppen lenyugvó nap felé.

Aztán folytatjuk utunkat következő állomásunk, Kusadasi felé.